MANA FORCE Role-playing game by Kévin Ouellet alias Dream of Omnimaga, (c) 2002 (2013 for English update) Note before playing/Avant de jouer: -The English version of this game was released 11 years after the original. Although most of the game is identical to the French version, some magic spells were renamed from generic LV1/2 elemental names (for example, Fire LV2 became Flare), along with some dungeons which had names that made no sense. Also, a few bug fixes were done in this version. -La version anglaise de ce jeu est sortie 11 ans après la version originale. Malgré que la quasi-intégralité du jeu est identique à la version française, certains noms de magies ont été changés pour autre chose que des noms génériques de magie élémentales (par exemple, Feu LV2 est devenu Flare au lieu de Fire LV2). Certains donjons ont aussi été renommés. De plus, certains bugs ont été corrigés dans la version anglaise. Playing the game/Pour jouer: -To install the English version, send all programs from its folder to the calculator using TI-Connect or TILP. To play, simply launch prgm****MANA (where * is the Theta sign), then start a new game or saved one. -Pour installer la version française, dégrouper MANA1.8xg sur votre PC ou votre calculatrice TI. Utiliser TI-Graph Link (83+ uniquement), TI-Connect ou TILP pour envoyer le groupe ou les programmes. Pour jouer, lancer prgm****MANA (* = symbole theta) et choisissez une nouvelle partie ou partie sauvegardée. Controls/Contrôles: -In this game, controls vary a lot from one place to another. In most cases, ENTER will confirm, but when there are no digit options available, in most cases ENTER will cancel instead. Otherwise, canceling requires pressing the (-) key or the corresponding digit option in menus. Arrows move the character around. ON quits the game. -Dans ce jeu, les contrôles varient d'une place à l'autre. Dans la plupart des cas, ENTER sert à confirmer, mais quand il n'y a aucune option sélectionnable avec les touches de chiffres, ENTER est alors utilisé pour annuler. Sinon, pour annuler, il faut parfois utiliser la touche (-) ou le numéro correspondant dans les menus. Les flèches servent à déplacer le personnage et ON sert à quitter le jeu. Menu options: -Status/Statut: View character level, HP, MP, Mana, Experience & gold pieces/Voir le niveau, l'énergie, la magie, le mana, l'expérience et le nombre de pièces d'or du personnage -Inventory/Inventaire: View/Voir items -Metamorphoses: Views which form can your character take (which gives power ups or extra skills). Requires mana to morph character/Voir les formes sous lesquelles votre personnage peut se transformer (elles donnent des pouvoirs spéciaux). Du mana est requis pour transformer le perso. -Skills/Habilitées: View the abilities that the character can use in his current form/Voir les habiletés que le perso peut utiliser sous sa forme actuelle. -Save/Sauvegarder: Record character status and defeated bosses progress so you can continue later/Enregistre le niveau et les boss défaits pour continuer où vous êtes rendu. -Battle mode/Mode de combat: Toggles Auto/Manual battle mode (In auto mode, pressing any key other than 2-3-4 in battle will attack the enemy by default). Choisir mode Auto/manuel (en mode auto, appuyer toute touche autre que 2-3-4 dans un combat attaquera l'ennemi par défaut.) Metamorphoses: -Mage: LV 1 elemental magic/magie élémentale de niveau 1 Fire/Feu LV1 MP3 (5 - 495 dmg) Ice/Glace LV1 MP4 (7 - 693 dmg) Bolt/Foudre LV1 MP5 (9 - 891 dmg) Heal/Cure LV1 MP6 (Restore 11 - 1089 HP in battle/en combat) -Super Mage: LV 2 elemental magic/magie élémentale de niveau 2 Flare/Feu LV2 MP6 (15 - 1495 dmg) Blizzard/Glace LV2 MP7 (19 - 1881 dmg) Blitz/Foudre LV2 MP8 (23 - 2277 dmg) Cure/Cure LV2 MP9 (restores 1 - 9801 HP in battle/en combat) -Dark Paladin: LV 1 & 2 dark & holy magic/magie sacrée et maudite de niveau 1 et 2 Holy/Holy LV1 MP9 (30 - 2970 dmg) Dark/Dark LV1 MP12 (36 - 3564 dmg) Evil/Dark LV2 MP15 (42 - 4158 dmg) Angel/Holy LV2 MP18 (48 - 4752 dmg) -Master/Maître: Special magic/magie spéciale Aura/Flash LV1 MP3 (305 - 795 dmg) Flash/Flash LV2 MP9 (915 - 2385 dmg) Mini MP10 (dmg = current HP/HP actuel) X-Flare/XFlare MP35 (150 - 9999 dmg) -Warrior/Combattant: 2X damage by regular attacks/Double le dommage des attaques physiques -Bargainer/Bargainnier: Reduces item cost by half/Rabais de 50% au magasin d'item. Items: -Herb/Herbe: Restore 500 HP -Nut/Noix: Restore 100 MP -Potion: Restore 5000 HP -Ether: Restore 999 MP Version history: -v2.1en (May 2013) Translated entire game to English Fixed bug causing boss 7 sprite to appear in the wrong room Fixed bug causing boss 4, 5 and 8 to be invisible on the map Fixed bug causing any dungeon map matching boss 4 coordinates (if boss is undefeated) to reload every frame if standing in the middle of it Fixed map design issue in the final dungeon causing the character to get stuck inside a wall after exiting one of the rooms. -Somewhere in 2006 (or 2010 on some sites) Fixed broken Omnimaga link in readme (still linked to omnimaga.tk, even though it hasn't been used since late 2004) -April 2004 Game finally released online -v2.0 (Late 2002) Added difficulty settings (With easy mode as the original level) -v1.9 And then there was light at the end of the link port... er... tunnel. -v1.8 But the worst was about to come a year later (Mana Force 2) -v1.6 At this point, it became clear that not losing The Game was actually easier than fixing every bug in this game. -v1.5 More and more and more of them -v1.4 A whole frickin lot of bug fixes -v1.3 Added battle modes (auto/manual) Even more and more bug fixes -v1.2 Even more bug fixes -v1.1 Several bug fixes -v1.0 (May 2002) Initial release Contact and website links: https://djomnimaga.music-2000.com