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Nouvelle démo gLib : le manoir Croft encore plus complet !

Unread postPosted: 15 Dec 2016, 00:08
by critor
Dans sa dernière démo de sa bibliothèque gLib pour TI-83 Premium CE, TheMachine02 te modélisait en 3D une petite chambre issue du manoir Croft dans Tomb Raider 3.

Aujourd'hui TheMachine02 va encore et toujours plus loin, avec cette fois-ci tout le hall d'accueil du manoir ! :bj:

Et si tu fais bien attention ci-dessous, tu verras que tu n'es pas seul(e) dans ce hall... ;)



Téléchargement : archives_voir.php?id=778063

Re: Nouvelle démo gLib : le manoir Croft encore plus complet

Unread postPosted: 15 Dec 2016, 10:07
by Ti64CLi++
Waouh, super, à quand le portage de Tomb Raider 3 pour PCE :troll:

Re: Nouvelle démo gLib : le manoir Croft encore plus complet

Unread postPosted: 15 Dec 2016, 17:58
by MateoConLechuga
This is absolutely incredible! I am still amazed by the speed :)

Found a small rendering issue near the picture frame; maybe some roll over math?

Image

Re: Nouvelle démo gLib : le manoir Croft encore plus complet

Unread postPosted: 15 Dec 2016, 18:03
by TheMachine02
Yes, I am aware of this issue. It most likely lie somewhere in texture binding code or texture coordinate clipping code, but I didn't had the chance to track it down yet !
Thanks for the report anyway :D

And yeah, I still plan to make it faster though :P

EDIT : bug corrected ! Was a simple misuse of a fixed point 16 with some fixed point 8 which could introduced overflow when reconverting to 8 bits texture coordinate due to falsy negated value. Ok strange explanation, but it is the idea :D

Re: Nouvelle démo gLib : le manoir Croft encore plus complet

Unread postPosted: 16 Dec 2016, 06:50
by Wistaro
Je suis époustouflé par le travail de themachine02 !
Félicitations :bj: