;C prototype: void DrawBonusShadow (short x, short y, short h, void *sprite, void *dest); ; ;void DrawBonusShadow (register short x asm("%d0"), ; register short y asm("%d1"), ; register short h asm("%d2"), ; register void *sprite asm("%a1"), ; register void *dest asm("%a0")); xdef _DrawBonusShadow _DrawBonusShadow: dbf d2,__suite__ rts __suite__: move.l d3,-(a7) move.l d4,-(a7) move.w d1,d3 lsl.w #4,d1 sub.w d3,d1 move.w d0,d3 lsr.w #4,d3 add.w d3,d1 add.w d1,d1 adda.w d1,a0 and.w #$0F,d0 cmpi.w #7,d0 bls.s Pre_Boucle16_LSR moveq #16,d1 sub.w d0,d1 lsr.w #1,d2 bcs.s _loop_Sprite16_MASK lea.l -30(a0),a0 bra.s Milieu_Boucle16 _loop_Sprite16_MASK: move.l (a0),d0 move.l 6000(a0),d4 ;lightplane move.l d0,d3 not.l d3 or.l d4,d3 ;darkplane or.l d0,d4 ; masque moveq.l #-1,d0 move.w (a1)+,d0 rol.l d1,d0 and.l d0,(a0) and.l d0,6000(a0) not.l d0 and.l d0,d3 and.l d0,d4 ; Zone d'ombres or.l d3,(a0) or.l d4,6000(a0) ;addq.l #4,a1 Milieu_Boucle16: move.l 30(a0),d0 move.l 6000+30(a0),d4 ;lightplane move.l d0,d3 not.l d3 or.l d4,d3 ;darkplane or.l d0,d4 ; masque moveq.l #-1,d0 move.w (a1)+,d0 rol.l d1,d0 and.l d0,30(a0) and.l d0,6000+30(a0) not.l d0 and.l d0,d3 and.l d0,d4 ; Zone d'ombres or.l d3,30(a0) or.l d4,6000+30(a0) ;addq.l #4,a1 lea.l 60(a0),a0 dbf d2,_loop_Sprite16_MASK move.l (a7)+,d4 move.l (a7)+,d3 rts Pre_Boucle16_LSR: lsr.w #1,d2 bcs.s Boucle16_LSR lea.l -30(a0),a0 bra.s Milieu_Boucle16_LSR Boucle16_LSR: move.l (a0),d1 move.l 6000(a0),d4 ;lightplane move.l d1,d3 not.l d3 or.l d4,d3 ;darkplane or.l d1,d4 ; masque moveq.l #-1,d1 move.w (a1)+,d1 swap d1 ror.l d0,d1 and.l d1,(a0) and.l d1,6000(a0) not.l d1 and.l d1,d3 and.l d1,d4 ; Zone d'ombres or.l d3,(a0) or.l d4,6000(a0) ;addq.l #4,a1 Milieu_Boucle16_LSR: move.l 30(a0),d1 move.l 6000+30(a0),d4 ;lightplane move.l d1,d3 not.l d3 or.l d4,d3 ;darkplane or.l d1,d4 ; masque moveq.l #-1,d1 move.w (a1)+,d1 swap d1 ror.l d0,d1 and.l d1,30(a0) and.l d1,6000+30(a0) not.l d1 and.l d1,d3 and.l d1,d4 ; Zone d'ombres or.l d3,30(a0) or.l d4,6000+30(a0) ;addq.l #4,a1 lea.l 60(a0),a0 dbf d2,Boucle16_LSR move.l (a7)+,d4 move.l (a7)+,d3 rts