It's something to do with the file loading. I'm going to experiment with loading from ROM directly instead of using the Bfile call on calculator to avoid making the OS call. Also, I need to disable to overclock functionality.
For now, it seems like looking for VRAM start being 0xAC000000 is a good way to detect if the program is running on the new calculator or not.
Emulateur Game Boy déjà pour Casio Prizm fx-CG/Graph 90+E !
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Re: Emulateur Game Boy déjà pour Casio Prizm fx-CG/Graph 90+
@parrotgeek1
CGDoom doesn't work :
And of course, I've got the 3MB doom.wad file at the root of my storage...
OpenJazz Jack Rabbit doesn't work :
It might be useful to make a list of Prizm add-ins which are working or not.
Then, we'll have to see if somebody is ok to fix some of them... I don't know if the original developers are still around.
CGDoom doesn't work :
And of course, I've got the 3MB doom.wad file at the root of my storage...
OpenJazz Jack Rabbit doesn't work :
It might be useful to make a list of Prizm add-ins which are working or not.
Then, we'll have to see if somebody is ok to fix some of them... I don't know if the original developers are still around.
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critorAdmin
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Re: Emulateur Game Boy déjà pour Casio Prizm fx-CG/Graph 90+
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Re: Emulateur Game Boy déjà pour Casio Prizm fx-CG/Graph 90+
I've just posted a first list, after testing almost all add-ins in your repository :
viewtopic.php?t=19815&p=215166#p215166
Its simple : most add-ins are completely broken - we've got work...
Which is great when the original developers have left the community, and when the source code is missing...
Did you forget or have to remove/exclude some add-ins ?
I couldn't find Pover in your repository for example.
viewtopic.php?t=19815&p=215166#p215166
Its simple : most add-ins are completely broken - we've got work...
Which is great when the original developers have left the community, and when the source code is missing...
Did you forget or have to remove/exclude some add-ins ?
I couldn't find Pover in your repository for example.
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Re: Emulateur Game Boy déjà pour Casio Prizm fx-CG/Graph 90+
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Re: Emulateur Game Boy déjà pour Casio Prizm fx-CG/Graph 90+
Peut-être est-ce de s'être fait dépasser par Prizoop (mais rien d'étonnant quand on y met 2 ans...), ce qui est totalement inexcusable dans une situation où il avait très largement l'avantage (émulateur Game Boy déjà existant pour calculatrice couleur TI-84 Plus C Silver Edition à technologique similaire, et dont il était seul à avoir les sources et à les comprendre parfaitement puisqu'en étant l'auteur), mais calc84maniac réagit enfin et nous sort la 1ère vidéo de démo de TI-Boy CE, l'émulateur Game Boy pour TI-83 Premium CE / TI-84 Plus CE :
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critorAdmin
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Re: Emulateur Game Boy déjà pour Casio Prizm fx-CG/Graph 90+
J'avais aussi annoncé ça ici viewtopic.php?p=215629#p215629 par manque de topic dédié (il en faudrait peut-être un, en fait)
Oui, ça a pris un certain temps pour en arriver là, personne ne dit le contraire, mais tu es quand même trop dur avec lui dans le sens où il a en gros tout refait ou presque, en fin de compte (et cette mouture est bien plus fidèle et performante). Et après tout il n'a de compte à rendre à personne, comme tous les bénévoles de la communauté qui sortent des choses quand ils le peuvent/veulent.
De toute façon, il vaut mieux avoir quelque chose de (très) bien fait à un instant t plutôt que quelque chose de bâclé plus tôt, tu es le premier à le dire.
(Mais pour l'aspect closed-source gênant, on est certes d'accord - on verra si la version CE sera open un jour ou l'autre...)
Enfin bon, inutile de reprendre le débat qui a déjà eu lieu...
Et sinon, à ce que je sache, pas de lien avec Prizoop, il avait "juste" pris une sorte de break ces derniers temps (depuis Janvier en gros) et s'y est remis il y a quelques jours/semaines (peut-être un peu trop, même: "I think I probably worked myself too hard on TI-Boy the last couple of weeks, heh. wrecked my immune system by staying up too late at nights")
Oui, ça a pris un certain temps pour en arriver là, personne ne dit le contraire, mais tu es quand même trop dur avec lui dans le sens où il a en gros tout refait ou presque, en fin de compte (et cette mouture est bien plus fidèle et performante). Et après tout il n'a de compte à rendre à personne, comme tous les bénévoles de la communauté qui sortent des choses quand ils le peuvent/veulent.
De toute façon, il vaut mieux avoir quelque chose de (très) bien fait à un instant t plutôt que quelque chose de bâclé plus tôt, tu es le premier à le dire.
(Mais pour l'aspect closed-source gênant, on est certes d'accord - on verra si la version CE sera open un jour ou l'autre...)
Enfin bon, inutile de reprendre le débat qui a déjà eu lieu...
Et sinon, à ce que je sache, pas de lien avec Prizoop, il avait "juste" pris une sorte de break ces derniers temps (depuis Janvier en gros) et s'y est remis il y a quelques jours/semaines (peut-être un peu trop, même: "I think I probably worked myself too hard on TI-Boy the last couple of weeks, heh. wrecked my immune system by staying up too late at nights")
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Re: Emulateur Game Boy déjà pour Casio Prizm fx-CG/Graph 90+
Pour revenir sur Prizoop, une grosse mise-à-jour a été annoncée par tswilliamson, amenant notamment le support GBC, du son, mais aussi d'améliorations de performances.
Download sur GitHub (et plus d'infos sont sur le repo aussi).
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Re: Emulateur Game Boy déjà pour Casio Prizm fx-CG/Graph 90+
With color and sound it's a huge update, probably countless hours of work !
But unfortunately, I'm running into lots of new problems with Game Boy Color ROMs on the Graph 90+E.
Some games freeze with a white game screen after their copyright screen :
Some games are too fast (pretty faster than the original hardware) with the default auto frameskip :
Super Mario Bros Deluxe only works if it's the 1st game to be launched after a reset.
If launched after another game (Zelda Link's Awakening DX for example), it immediately freezes with a white game screen.
If launched with frameskip=0, Super Mario Bros Deluxe 1st level is completely different.
Different static tiles graphics and positions - thus you even get goombas falling from the sky.
The end of level elements graphics are invisible, and the game freezes after completing level 1 when you start level 2.
Probably apply to many other games...
I haven't tested compressed ROMs or sound for the moment.
But unfortunately, I'm running into lots of new problems with Game Boy Color ROMs on the Graph 90+E.
Some games freeze with a white game screen after their copyright screen :
- Zelda Oracle of ages (jap)
- Zelda Oracle of seasons (jap)
Some games are too fast (pretty faster than the original hardware) with the default auto frameskip :
- Super Mario Bros Deluxe
- Pokemon Jaune (french Pokemon Yellow)
Super Mario Bros Deluxe only works if it's the 1st game to be launched after a reset.
If launched after another game (Zelda Link's Awakening DX for example), it immediately freezes with a white game screen.
If launched with frameskip=0, Super Mario Bros Deluxe 1st level is completely different.
Different static tiles graphics and positions - thus you even get goombas falling from the sky.
The end of level elements graphics are invisible, and the game freezes after completing level 1 when you start level 2.
Probably apply to many other games...
I haven't tested compressed ROMs or sound for the moment.
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Re: Emulateur Game Boy déjà pour Casio Prizm fx-CG/Graph 90+
Thanks Critor!
Yeah I added some more advanced timing code that must be broken on the new model. Do you mind running an experiment for me? If you have the clamp speed option set to "On" and the Frameskip option set to "4" (the maximum) can you try to time something that can be easily timed? A good example is the Tetris opening music stops playing after a while.
If it takes exactly half the time, etc, I'll know exactly how to tweak it.
Yeah I added some more advanced timing code that must be broken on the new model. Do you mind running an experiment for me? If you have the clamp speed option set to "On" and the Frameskip option set to "4" (the maximum) can you try to time something that can be easily timed? A good example is the Tetris opening music stops playing after a while.
If it takes exactly half the time, etc, I'll know exactly how to tweak it.
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