by critor » 22 May 2021, 16:25
Ah ben voilà pourquoi
Moravia ne répond jamais ; je n'avais pas reçu l'erreur la fois précédente :
Delivery has failed to these recipients or groups:
info@sharp-calculators.com (
info@sharp-calculators.com)
Your message wasn't delivered. Despite repeated attempts to deliver your message, the recipient's email system refused to accept a connection from your email system.
Contact the recipient by some other means (by phone, for example) and ask them to tell their email admin that it appears that their email system is refusing connections from your email server. Give them the error details shown below. It's likely that the recipient's email admin is the only one who can fix this problem.
For Email Admins
No connection could be made because the target computer actively refused it. This usually results from trying to connect to a service that is inactive on the remote host - that is, one with no server application running. For more information and tips to fix this issue see this article:
https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=389361
Et il n'y avait aucune pièce jointe ou image dans mon courriel, juste un lien vers leur propre site.
Donc il y a possiblement plein d'enseignants qui ont déjà signalé le problème depuis 18 mois, mais comme
Morovia n'est pas non plus capable d'avoir un serveur courriel qui répond à l'adresse indiquée sur leur propre site, c'est comme parler à un mur.
Je serais curieux de savoir combien
Sharp et
HP payent pour un tel service...
Après
Sharp a aussi sa part de responsabilité, notamment la quasi impossibilité de les joindre via leur site global. Tout semble être fait pour décourager les contacts de non-acheteurs/clients :
https://www.sharp.fr/cps/rde/xchg/fr/hs ... tacter.htmPersonnellement je ne perdrai pas davantage de temps là-dessus, j'ai fait mon possible, ils n'ont qu'à se donner la peine de venir nous lire maintenant.